1612-1689 Related Paintings of Louis Ferdinand Elle :. | Portrat der Marquise de Bethisy als Orientalin | THe Oyster Gatherers of Cancale | The Spinner by the Sea | The Deposition from the Cross (mk05) | Murderer | Related Artists:
carl kylbergCarl Oscar Kylberg, född 23 september 1878 på Vasängen i Fridene församling, död 6 januari 1952 i Stockholm, svensk konstnär och representant för Göteborgskoloristerna.
Carl Kylberg var son till kontorschef Gustaf Kylberg och friherrinnan Eleonora von Essen och storebror till konstnären Erik Kylberg. Hans fastrar och farbror var konstnärerna Regina Kylberg-Bobeck, Marina Kylberg och Hjalmar Kylberg. Farfadern Lars Wilhelm Kylberg var konstnär vid sidan av lantbruket på familjegodset Såtenäs i Västergötland.
Kylberg studerade först vid tekniska skolan i Stockholm och i Berlin för att bli arkitekt men övergick till måleri omkring 1900. Han studerade under en tid vid Valand i Göteborg som elev till Carl Wilhelmson. Hans verk kännetecknas ofta av ett glödande oljemåleri med starka färger och han avbildade ofta landskap och figurkompositioner på ett avskalat man??r. Under senare delen av sitt konstnärskap skapade han en mängd religiösa motiv.
Kring 1930-talet fick han sitt genombrott och han kom att ställa ut, förutom i Sverige även i Köpenhamn, Paris, London, Budapest och i USA men hans måleri var för många provocerande och 1938 gick regeringen in och stoppade ett köp av målningen Uppbrottet för Nationalmuseum i Stockholm.
En av hans mest välkända målningar är Hemkomsten från 1938 som hänger på Göteborgs konstmuseum och som föreställer ett skepp i silhuett mot en nästan brinnande gul himmel och ett rödfärgat hav. Denna målning förevigades också 1978 på ett svenskt frimärke av valören 90 öre.
Sedan 1980-talet har många av hans tavlor sålts för rekordpriser vid olika internationella konstauktioner.
BUGIARDINI, GiulianoItalian painter, Florentine school (b. 1475, Firenze, d. 1554, Firenze)
Italian painter and draughtsman. He trained in Florence in the workshop of Domenico Ghirlandaio. The influence of Ghirlandaio is apparent in his earliest known works, datable between c. 1495 and 1500, which include part of the altarpiece of the Nativity (Florence, Santa Croce) painted for the Castellani family. Apart from Ghirlandaio, his two most important early influences were Fra Bartolommeo and Mariotto Albertinelli. In 1503 Bugiardini joined the Compagnia di S Luca and began an association with Albertinelli that continued until 1509 when Albertinelli moved to the workshop of Fra Bartolommeo. Bugiardini's paintings of the Virgin and Child (e.g. c. 1510; Kansas City, MO, Nelson-Atkins Mus. A.) show the influence of the balanced classical compositions executed by Raphael in Florence between 1504 and 1508 (e.g. the Madonna of the Meadow, 1505, Vienna, Ksthist. Mus.; La Belle Jardini?re, 1507, Paris, Louvre). From Ghirlandaio's workshop and his study of antique sculpture in the Medici garden, Bugiardini would have known Michelangelo early in his career. Vasari mentioned Bugiardini as among the artists who went to Rome in 1508 to assist Michelangelo with the painting of the ceiling of the Sistine Chapel (Vatican) and who were almost immediately sent back to Florence. The influence of Franciabigio is clear in such works as the Birth of John the Baptist (1512; Stockholm U., Kstsaml.; autograph copy, Modena, Gal. & Mus. Estense) in which nature is not idealized, as compared to contemporary works in Rome. The signed and dated Madonna della palma (Virgin and Child with the Infant John the Baptist, 1520; Florence, Uffizi) suggests his familiarity with such contemporary Roman paintings by Raphael and his workshop as the Madonna of Divine Love (Naples, Capodimonte) or the Madonna of the Rose (c. 1518; Madrid, Prado).
Carlo PittaraItalian, 1836-1890